Mitt självförtroende?

Okej, så vissa av er kanske tror "Men omg Sofia har typ världens bästa självförtroende! :o" och stuff. Men så är det inte. Jag har inte bra självförtroende alls, faktiskt. 
Det finns typ 2-3 saker jag gillar med mig själv. Jag gillar mina händer & mina ögon. Det är typ allt.
Jag kan stå och stirra på mig själv i spegeln och tänka att jag är världens fulaste person. Dock har vi ju alla dagar när vi gillar oss själva. Så ibland kan jag tänka "Men idag ser jag väl lite söt ut? :)
Jag har flera gånger tyckt att mitt leende ser missbildat ut, att magen putar ut för mycket, att mina fötter är för stora osv.
Men alla har vi komplex med oss själva. Vissa har bättre självförtroende än andra. Jag jobbar på mitt självförtroende och försöker verkligen få upp det. 
Nu är det tillräckligt bra för att jag inte ska ta åt mig när anonyma personer/personer jag känner säger elaka saker till mig. Dock beror det på vem som säger vad, för vissa personer litar jag på mer än andra och säger de något till mig så tar jag åt mig. 
Jag har alltid sagt "Man kan säga att man inte tar åt sig, men det gör man." Och jag står kvar vid det. Man tar alltid åt sig av vad andra säger, på ett bra eller dåligt sätt. Det gör mig starkare när jag står emot en elak kommentar, och då har jag tagit åt mig på det sättet, ellerhur?
Men det jag menar är att man behöver inte ha världens bästa självförtroende. 
Så ja, har ni dåligt självförtroende, bygg upp det så gott det går! :D Det funkar om man vill. Vet att ni är starka mina vänner! <3
Och ni med bra självförtroende, awesome, grymt! (Y)

Kommentarer
Postat av: Anonym

"Men omg Sofia har typ världens bästa självförtroende! :o" - Varför skulle man tänka så om du skriver att du är ful jämt?

2012-06-22 @ 17:25:41
Postat av: vanessa

Vart köpte du det nagellacket ? :D

2012-06-24 @ 02:12:07
URL: http://thatgirlvanessa.blogg.se
Postat av: Evah - En av Karlstads största bloggar

Du är verkligen jättefin Sofia! Du verkar vara en sådan härlig person. :)

2012-06-24 @ 13:23:40
URL: http://Evaaaahs.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
author